Frågor & Svar

Jag har inte fått någon Orderbekräftelse!
Detta kan bero på en del olika saker. Om du vet att din order blev godkänd så kan det bero på att du skrev fel e-post adress när du registrerade ditt konto. Du kan ändra din e-post adress under Kunduppgifter (tänk på att det du skriver in i e-post fältet blir ditt nya användarnamn).
Sedan kan det också bero på att din betalning inte gick igenom vilket du bör ha fått ett meddelande om. Om er betalning blivit Vägrad så kan vi inte se exakt varför ni blev vägrad utan för mer information angående Faktura och Delbetalning kontakta Ecster på telefon 08-701 46 67.

Behöver jag avbryta min order om den inte slutfördes?
Om du lade en order fast aldrig genomförde betalning så behöver ni inte skicka något mail om att avbryta ordern. Ni vet om ordern har gått igenom genom att ni har fått ett Orderbekräftelse e-postmeddelande och har ni inte fått detta så behöver ni inget göra. Ni kan även logga in och se på er kundprofilsida och om Orderstatus där är tom (eller Vägrad) så har ordern inte gått igenom. Står det "Ny" dår har den gått igenom och är under behandling. Är ni osäker får ni gärna skicka ett mail till vår kundtjänst och fråga.

Hur får jag reda på status på min order?
Om din order har gått igenom så får du en orderbekräftelse via e-post. När ordern är godkänd så kommer ett nytt e-post meddelande. När varan sedan är packad och levererad så kommer ett nytt e-post med leveransinformation och även instruktioner om hur du kan spåra ditt paket själv via Schenkers hemsida. Om det är något problem med ordern så hör vi av oss innan den godkänds. Statusen kan även ses på din kundprofilssida när du loggar in på ditt konto. Under Orderstatus står det statusen. De orderstatus som som vi använder under en normal order är Ny, Godkänd och Levererad (även Makulerad ifall ordern blev vägrad eller icke slutförd, detta för att återställa lagerstatus).

Hur kan jag spåra mitt paket?
När ert paket har hämtats upp av fraktbolaget så ska ni ha fått ett mail med ett kollinummer (kontakta oss om ni har tappat bort det) och även följande länk:
http://www.logistics.dbschenker.se/log-se-se/om_foretaget/kundservice/spara-och-sok/spara.html
och fyller ni i ert kollinummer i fältet "Kolli-ID:" så ser ni status på ert paket. Är det så att den har kommit fram men ni inte fått någon SMS-avisering (ifall ni uppgivit fel mobilnummer vid beställning) så kan ni alltid hämta ut paketet hos ombudet om ni tar med er kollinummer, löpnummer och legitimation.

Jag valde delbetalning som betalsätt men under Betalning står det Prövning, vad betyder detta?
Detta betyder att betalningen inte ännu har blivit godkänd utan Ecster behöver kompeltterande uppgifter från er för att kunna slutföra detta. Kontakta Ecster på telefon 08-701 46 67 för mer information. Meddela oss gärna om hur det har gått då vi inte kan skicka något innan den blivit godkänd.

Kan jag ändra en befintlig beställning?
Har er order blivit godkänd och är inlämnad till fraktbolaget så går den ej att ändra på, men kontaktar ni oss före detta så ska det inte vara några problem att göra ändringar i er order.

Det blev något fel när jag genomförde betalningen men jag kan inte försöka igen.
Om det vid betalning blev något fel att webbläsaren hängde sig eller att det tog för lång tid exempelvis så att det står "Vägrad" under betalning på er kundsida så kan ni ej göra om betalningen på denna order, utan ni måste då lägga en ny identisk order (tips! klicka på den gamla ordern och tryck på knappen "Kopiera orderna till kundvagnen" lite längre ner så får ni en identisk kundvagn som förut).

Varför kan jag inte betala med kort?
Du behöver din bankdosa eller personliga kod när du handlar hos oss via nätet. Vissa banker har även spärrat kort från att handla via e-handel, så kontakta er bank om denna spärr finns på ert kort för det är ingenting vi kan hjälpa er med.

Jag får felmeddelandet "E57 - Felaktigt Customer_refno (ordernr)." när jag försöker betala med kort alternativt "4101-duplicate order id" när jag försöker med faktura.
Detta är för närvarande en bugg som vi försöker få ordning på. Detta betyder att på något sätt har betalningen inte gått inte slutförts helt första gången och när nu försöker betala igen så vägras det direkt eftersom samma kundnummer inte får betala igen. Lösningen för tillfället på detta är att testa att lägga en helt ny identisk order så bör det fungera. Om någon vara blev "ej i lager" från er första order så kontakta oss så tar vi bort första ordern som återställer lagret.

Jag valde delbetalning men varan var tydligen slut i lager och när jag försöker göra en ny order så blir jag vägrad. Varför?
Om du gör ett köp via delbetalning och köpet går igenom men varan är slut i lager så annulerar vi köpet. Försöker du då igen att köpa något annat via delbetalning och väljer att skapa ett nytt konto så blir du vägrad. Vid ett sådant skede då du en gång ansökt om delbetalning men första ordern blev annulerad så ska du för nästa gång välja att använda BEFINTLIGT konto när du försöker nästa gång.

När kommer fakturan/delbetalningen?
Fakturan skickas med varan (sitter bakom packsedeln) men skulle fakturan ändå saknas så kontakta oss så skickar vi den via mail som en pdf-fil istället. Utskick av delbetalningsavi skickas ut av Ecster så den bör komma i brevlådan inom en månad efter genomfört köp.

Det står att vara X inte finns i lager, är det verkligen så?
Med flera butiker och olika lager så kan det alltid smyga sig in fel här och där så ser ni en vara som det står Ej i lager på som ni gärna vill ha, kontakta oss gärna för en förfrågan så kan vi kolla upp korrekt lagerstatus. Även vi uppskattar när något fel hittas.

Om varan står som "I lager" betyder detta att varan finns i bägge fysiska butiker?
Detta är inte alltid säkert. Vissa varor har vi endast i en av butikerna och transporterar varorna mellan butiker om det kommit någon beställning för hämtning. Vi försöker så gott vi kan att ha samma utbud i bägge butiker. För att vara säker på att få er vara i vald butik, lägg då en order för hämtning så kommer artikeln eventuellt transporteras mellan våra butiker och ni får ett godkännande när den är klar att hämtas.

Vad händer om jag har valt att hämta en vara i butik och jag inte kommer?
Det händer att folk ej hämtar ut sina beställning som de beställt för hämtning i butik. Detta ger onödigt extra jobb för vår personal samt att artikeln ligger undanlagd vilket kan hindra att någon annan kan köpa denna artikel. Vi reserverar er order i 3 arbetsdagar innan den läggs ut i butik igen för försäljning. Får ni förhinder eller ångrar er, kontakta gärna oss om detta så att vi slipper fundera på detta.

Om jag valde att hämta varan i butik, när kan jag då hämta ordern?
När du väljer att hämta en order i en av våra butiker så vänta med att hämta ut den förrän ni har fått ett andra mail där det står att ordern är redo att hämtas. Om det tar lång tid för att få ett svar kan det bero på att det är mycket att göra i butiken, många ordrar som ska skickas som ska behandlas först eller också att en vara endast finns i vår andra butik vilket betyder att vi måste transportera den mellan butikerna vilket gör att det tar en extra dag att få den godkänd (ibland kan vi godkänna den fast lämna ett meddelande i mailet om när den tidigast kan hämtas ut).

Vad har e-handeln för öppettider?
Ni kan handla via e-handeln dygnet runt dock så är e-handelns kundtjänst tillgänglig att svara på frågor:
Måndag - Fredag: 11.00 - 17.00

E-post: kundtjanst@nids4kids.se

Har du frågor gällande en order eller någon produkt på hemsidan skicka mail till kundtjanst@nids4kids.se och om ni har övriga generella frågor angående butiken kan ni använda info@nid4kids.se

Vad behöver jag skriva i ett orderrelaterat mail (även om ni ringer och undrar något om er order)?
För att underlätta för oss att snabbt kunna hitta information om era orderrelaterade frågor när ni kontaktar oss så skicka med (alternativt ha framför er):
- Ert ordernummer
eller
- Namnet på beställaren

Hur går man till väga för att returnera en vara?
Om ni vill skicka tillbaka en vara för att få pengarna tillbaka eller byte av vara så skickar ni varan i originalförpackning på bästa möjliga sätt till:
Nids4Kids
Gamla Tuvevägen 15 A
41705 Göteborg


Skicka gärna med en lapp (alternativt kopia på packsedeln) där ni förklarar om det ska bytas och isåfall till vadå eller om varan inte passade eller liknande. Alla villkor för retur/ånger står på sidan "Köpvillkor". Om ni vill byta en vara kan det vara bra att höra med oss först så att vi verkligen har denna i lager.

Nyheter

Begränsad hantering av ordrar 21-28 augusti!

På grund av semester kommer hantering av e-handels ordrar samt kundtjänst vara begränsad från måndag 21:e augusti till och med måndag 28:e augusti.
18/8


Butikerna/Kundtjänst

BACKAPLAN, GÖTEBORG Färgfabriksg. 1

Mån - Fre: 10.00 - 18.00
Lördag: 10.00 - 16.00
Söndag/Helgdag:
11.00 - 16.00

Tel: 031 - 22 68 22

Vi har
"det mesta för de minsta"

____________________

E-handel Kundtjänst:

Mån - Fre: 11.00 - 17.00

Begränsad hantering av ordrar 21-28 augusti!


kundtjanst@nids4kids.se




Nyheter

Begränsad hantering av ordrar 21-28 augusti!

På grund av semester kommer hantering av e-handels ordrar samt kundtjänst vara begränsad från måndag 21:e augusti till och med måndag 28:e augusti.
18/8